Yhteistyössä on voimaa – #KohtaaminenJaKosketus
VAVE-hanke haastoi vammaisalan toimijoita mukaan somekampanjan toteutukseen. Haasteen otti vastaan yhteensä upeat 18 toimijaa. Hankkeen osatoteuttajien lisäksi mukana olivat Eteva kuntayhtymä, Rinnekoti, Helsingin Diakonissalaitos, Aspa Palvelut Oy, Kehitysvammaisten Tukiliitto ry, Kehitysvammaisten Palvelusäätiö (KVPS), Kehitysvammaliitto, Honkalampi-säätiö, Autismiliitto, Onnikodit, Kymenlaakson sosiaali- ja terveyspalvelujen kuntayhtymä (Kymsote) ja Kehitysvamma-alan tuki- ja osaamiskeskus (KTO). Kohtaamisia nähtiinkin monissa eri muodoissa, kun haasteesta innostuivat niin työntekijät kuin asiakkaatkin.
– Kaikilla on yhteinen, vahva tahtotila tehdä vammaisalaa näkyvämmäksi ja entistä kiinnostavammaksi. Näistä lähtökohdista yhteistyön tekeminen oli helppoa ja motivoivaa. Yhteistyöllä voimme saavuttaa laajaa näkyvyyttä ja tästä rakentuu viestimme voima, Vammaisalan vetovoima ja koulutuksen kehittäminen (VAVE)-hankkeen projektipäällikkö Piia Suihkonen toteaa.
Jokainen toivoo tulevansa kohdatuksi
Kampanja oli suunnattu alan opiskelijoille, ammattilaisille ja kaikille alasta kiinnostuneille. Halusimme esitellä monipuolisia, värikkäitä ja aitoja alan kohtaamisia. Mielenkiinto vammaisalaa kohtaan voikin herätä omakohtaisista ja aidoista kokemuksista.
Kampanja sijoittui ajalle 21. – 25.2.2022 ja julkaisuja jaettiin Instagramissa sekä Facebookissa tunnisteella #KohtaaminenJaKosketus.
– Valtakunnallisen yhteistyön avulla saatiin tuotua esiin vammaistyön moninaisuutta. Työn tekemiseen ei ole vain yhtä tapaa vaan niin monta, kuin on asiakkaita ja työntekijöitä. Kampanjan avulla saimme esiin laajan kattauksen vammaistyön erilaisista kohtaamisista, Savas-säätiön projektikoordinaattori Katja Kirjalainen VAVE-hankkeesta sanoo.
Viikon aikana julkaistiin yhteensä 15 eri julkaisua, joissa esiteltiin vammaisalaa erilaisista näkökulmista.
Kampanjassa nähtiin videoita erilaisista kohtaamisista.
Katso hankkeen video tästä linkistä.
Ikuistettuja hetkiä yhdessä tekemisen iloista ja pienistä merkityksellisistä hetkistä.
Kampanjan sisältö voit käydä kurkkaamassa Facebookista tai Instagramista #KohtaaminenJaKosketus.